יום שני, 26 בספטמבר 2016

ארסן – חומר מהרעילים ביותר שיש, וגם מסרטן ממדרגה ראשונה.

"ארסן מהווה את אחת המתכות המסוכנות לבריאות, יותר מאשר כספית, עופרת וקדמיום", אומר ד"ר שון פורטל. בצריכה ארוכת טווח: מחלות לב, סוכרת, סרטנים שונים וכן עיכוב גדילה, התפתחות המוח ומערכת העצבים בעוברים שאמם צרכה מזונות המכילים הרבה ארסן", מציין ד"ר פורטל.

לדברי ד"ר מאור, ארסן יכול לגרום לסרטן ריאות, סרטן של שלפוחית השתן, סרטן בעור וגם של הכליות והכבד. ארסן קשור גם לסרטן של הערמונית, סכרת ולמחלות קרדיו וסקולריות של לב וכלי דם. בנוסף, החומר משפיע על מערכת הרבייה של גברים, ובכלל על מערכת החיסון. ככל שהחשיפה לכמות הארסן גדלה, כך גדלה הסכנה.

יש תיאום בין חשיפה של ארסן במי השתייה לבין ירידה במנת משכל של ילדים.

לפי ארגון הבריאות העולמי ישנה המלצה שכמות הארסן במי השתייה לא יעברו את 0.01 מיליגרם. (מיליגרם שווה אלפית הגרם). מחקרים עדכניים יותר מראים שצריכת מים באופן ממושך אפילו בשעורים נמוכים של 0.00017 מיליגרם ארסן יכולים להוביל לרעילות ארסן.

לאחרונה היו כתבות בתקשורת הישראלית שדיברו על ריכוזים גבוהים של ארסן באורז ובעיקר באורז מלא גם אם השיעורים הם של 0.08 עד 0.2 מיליגרם לקילו.

לאור הנתונים האלה נשאלת השאלה למה משרד הבריאות דורש להכניס למי השתייה של תושבי ישראל ארסן שהוא מרכיב בחומצה הפלואורוסיליצית (פלואוריד תעשייתי). עד 400 מיליגרם ארסן לליטר חומצה. האם מישהו פה מנסה במתכוון להרעיל את התושבים?


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.