יום חמישי, 29 בספטמבר 2016

איך כל הסיפור של חוק חינוך חובה החל?
שתי סיבות - האחת מוסרית והשניה תועלתנית.
היה רצון למנוע עבודת ילדים. ההורים היו שולחים את הילדים שלהם לעבוד על מנת שיעזרו בכלכלת המשפחה, מפני שהמשכורות שההורים הרוויחו במפעלים לא הספיקו לגמור את החודש.
הסיבה השניה הייתה תועלתנית - בעלי המפעלים רצו עובדים מקבלי מרות וצייתניים במקומות העבודה והדרך הטובה ביותר ליצור מבוגרים כאלה היתה דרך יצירת אינדוקטרינציה מגיל הילדות.
איך שאני רואה את זה רוב האנשים לא הפיקו שום תועלת מהשהות שלהם בבית הספר.
האם אתם זוכרים משהוא מפיתרון משוואות? האם זה עוזר לכם במשהו בחיים? האם ללמוד אזרחות או תנ"ך עזר לכם במשהו?
האמת היא שלגבי רוב האוכלוסייה הקשקושים שמלומדים בבית הספר לא עוזרים להם בכלום כאשר הם גדולים.
המטרה העיקרית של מערכת חינוך היא ידיעת קרוא וכתוב וחשבון פשוט והמדינה צריכה להבטיח שכל אזרח יהיה בעל קישורים מינימליים אלה.
אך מתוך ניסיון שלי בתור מורה לא כל ילד בנוי ללימודים.
ילדות היא תקופה שילדים אוהבים לשחק הם אוהבים לפטפט הם אוהבים ספורט הם אוהבים שיש לידם אמא שדואגת להם ואבא שיש לו זמן בשבילם ובעיקר הם אוהבים להיות חופשיים, להיות ילדים ולחוות את העולם כמו שתמיד היה במשך עשרות אלפי שנים.
אפשר לארגן להם מתנ"סים אפשר לארגן להם פעילויות שמתאימות לגיל שלהם ואפשר קצת ללמד אותם.
אך לימודים רציניים עבור ילדים מתאימים רק ל-10 אחוזים מכלל התלמידים.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.