יום חמישי, 29 בספטמבר 2016

הנשק העוצמתי ביותר שלנו הוא השכלה.
כי אם אנשים היו יודעים מה שקורה הם לא היו מקבלים את זה.
השכלה זה דבר חשוב ביותר והממשלה לא באמת רוצה שהציבור ידע, כי אם הם היו יודעים ומבינים מה שקורה אז היו שינויים גדולים.
כל דור צריך להיאבק באותו קרב שוב ושוב, אין ניצחון מוחלט ואין הפסד מוחלט.
קצת ידע היסטורי יעזור.
אם אנשים היו מבינים מה שקורה והיו מתארגנים אז דברים היו משתנים בצורה שהאליטה לא מעוניינת.
המדינה הזאת והעולם כולו נוהל על ידי אנשים עשירים ובעלי השפעה מאז ומעולם.
החל מעבדות, הם היו הבעלים של העובדים ושל האדמה וכל עבד שהתנגד הוצלף או נתלה וזה שמר אותם צייתניים.
וההון היחידי בעולם הוא אדמה ומשאבים מתחת לאדמה והאנשים.
אלו הם המקורות האמתיים של הון.
ועד לא מזמן לאנשים עובדים לא היו שום זכויות. בשנת 1834 רק ל-2 אחוז מהאוכלוסייה באנגליה היה את הזכות לבחור, הם היו גברים עשירים, לנשים בכלל לא היה זכות הצבעה.
ומתוך האיגודים בא השינוי, וזה היה השינוי האמיתי הראשון ואז כשהשפל של 1929 קרה היטלר השתמש ביהודים ובקומוניסטים כתירוץ לצבור כוח ואמר לעם תצביעו לי ואני אתן לכם מקומות עבודה, והוא אכן נתן להם מקומות עבודה – חצי מהמובטלים הוא שם בצבא ואת החצי השני במפעלים ואז הייתה לנו מלחמה נוספת ומיליוני בני אדם מתו וזה היה המחיר של קפיטליזם ותחרות אימפריאלית.
העוני הוא לא מעשה האל או גורל, העוני נגרם בגלל ריכוז כלכלי רב מדי בידיהם של מעטים שמתנהגים כמו אוליגרכיה טוטליטרית בלב החברה הדמוקרטית שלנו. הם לא חשים כל אחריות לעם. ומתוך זה קם שירות הבריאות הציבורי ומדינת הרווחה, כמובן שזה לא היה מושלם אבל יש להבין שבזמני מלחמה אין ויכוחים כלכליים, מעולם לא שמעתי מפקד שאומר אי אפשר להפציץ את עזה החודש כי זה יחרוג מהתקציב. בזמני מלחמה אתה עושה ככל שנדרש ואנו צריכים לאמץ עקרון זה שבזמני שלום יעשו את מה שנדרש.
אנשים רוצים מקומות עבודה הם רוצים בתים הם רוצים חינוך לילדים שלהם הם רוצים שירותי בריאות הם רוצים רשת כלכלית למובטלים הם רוצים שידאגו להם כאשר הם יהיו זקנים והם רוצים שקט. זה מה שאנשים רוצים. ומבחן המדיניות צריך להיות האם מחויבויות אלו מיושמות או לא – זה המבחן.
תאצ'ר הרסה את כוח העם, את האיגודים, היא תקפה את הכורים וכנתה אנשים אמיצים וחרוצים אלה כאויב מבפנים. איזה עלבון לאנשים שבנו את הכלכלה בזיעת עבודתם והיא הפעילה את בתי המשפט על מנת להפוך את האיגודים ללא חוקיים. היא אמרה אתם יכולים לקנות בית כך שתהיו בעלי נכס, אתם לא תקבלו העלאה בשכר אבל אתם יכולים לקחת הלוואה, וההלוואה עודדה בכוונה כי אנשים בחובות הם עבדים למעסיקים שלהם, כך כל העניין החל וזה למה ההלוואה הייתה מדיניות מכוונת לגרום שמעמד העובדים יחזור להיות עבדים וזה בדיוק מה שהם.
והיא תקפה את השירות הציבורי וגרמה להפרטה. ועניין ההפרטה הוא בכל מקום.
כאשר מדינה בחובות היא מבקשת הלוואה מקרן המטבע הבינלאומי והם אומרים למדינה אנחנו נסדיר לכם את עניין החוב אם תמכרו לנו את כל בתי הספר ובתי החולים לחברות בינלאומיות, ההפרטה היא מדיניות מכוונת ביחד עם הריסת הדמוקרטיה והריסת האיגודים על מנת להחזיר את הכוח בחזרה לאן שהוא היה.
ומה שאנחנו עדים לו כעת הוא שיקום הכוח של אלו שתמיד שלטו בעולם, באנשים, באדמה, במשאבים וכל היתר.
וזה משהו שאנחנו צריכים להבין.
לפעמים אתם שומעים שהממשלה אומרת שהיא רוצה שהאנשים יבטחו במערכת הבנקאות והתיאוריה שהעניים ייהנו מטפטוף עושרם של העשירים אך למעשה מה שקורה זה שהעשירים מנפחים את עושרם ותראו את המשכורות של המנהלים לעומת העובדים הרגילים.
כל הבנקים צריכים להיות ציבוריים ויש לעשות סוף לחגיגת השכר בשירות הבנקאי.
ואז יש לדאוג שהכסף ינותב לעזור לאנשים שצריכים אותו להקמת עסקים או כל מה שדרוש. וכל השירותים החיוניים לניהול מדינה צריכים להיות בבעלות המדינה.
אנשים לא מעוניינים במלחמה לא מעוניינים בהפרטה לא מעוניינים בשחיקת הפנסיה לא מעוניינים בתשלומים גבוהים ללימוד לא רוצים שייקחו מהם זכויות אדם, הם רוצים תנאי עבודה הוגנים.
בלב האדם ישנם להבות. להבת הכעס כנגד חוסר הצדק ולהבת התקווה ליצור עולם טוב יותר.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.