יום שני, 20 במרץ 2017

סיפורי צדיקים

רבי נתן אמר: "כל מצווה בתורה שכרה בצידה. והנה אני מספר לך על מצוות ציצית".
"מעשה באדם שהיה מקפיד במצוות ציצית. אך רצה בכל מאודו ובכל נפשו להתאחד עם היפה בנשים.
לא עניין של תשוקה רגעית זו היתה.
האיש באמת היה שבוי בקסמי מראיה כשראה אותה פעם אחת כשביקר בעיר הגדולה.
שכרה של היפה בנשים עבור ליל אהבים, שהיתה גם זונה וגויה של ממלכת רומא היה הון תועפות.
האיש מתוך תכנון וכוונה תחילה חסך במשך חודשים את הכסף.
לקח את הכסף בידו והלך שוב אל העיר הגדולה.
נתן לה את סכום הכסף והיא קבעה לו תור, הרי היא לא היתה זונה פשוטה.
האיש חיכה ימים לתור ובערב לפני שהלך אליה הלך לבית הכנסת.
בבית הכנסת הוא התפלל והקדושה מילאה את ליבו.
הלך אל ביתה וחיכה בפתח הבית.
שפחת הזונה נגשה אל הזונה ואמרה לה שלקוח מחכה לה.
אמרה לשפחה להגיד לו להיכנס.
האיש נכנס לביתה.
היה זה הבית העשיר ביותר שהוא ראה מימיו.
מיטת זהב היתה בביתה וסדינים של משי.
ישבו הם יחד על המיטה. הזונה התפשטה והאיש גם.
אך אז ראה את הציצית, ונזכר בבית הכנסת, ובקדושה. ולא יכל לעשות זאת.
האיש וויתר על כל העניין וישב על הרצפה.
מופתעת מהאיש ישבה גם היא על הרצפה.
שאלה אותו, מה אני לא יפה בעינייך? אתה לא מוצא אותי מושכת? אתה לא מעוניין בי?
בחיי קיסר רומא הקדוש שאני לא מניחה לך עד שתגיד לי מה לא בסדר.
אמר לה, את הבחורה היפה ביותר שראיתי מימי, אך זה עתה חזרתי מבית הכנסת והקדושה עדיין עימי ואין אני יכול לעשות אהבים במצב כזה.
פה הזונה היתה לגמרי מופתעת. יש משהו רוחני קדוש שהשפיע על האיש וגבר על תשוקתו למושלמת כמוני.
זה הדליק אותה, ותשוקתה אליו בגלל עניין זה היתה גדולה.
אמרה לו, כתוב לי פה את שמך את עירך את בית הכנסת שלך ואת המורה שלך.
הזונה סגרה את העסק, נתנה צדקה לעניים, ובאה עם כסף רב לרבי שלו.
הרבי אמר לה, בתי שמא עיניך נתת באחד מן התלמידים?
הוציאה את הנייר מידה והראתה לו מי הבחור.
אמרה לו שהיא רוצה להתגייר.
לא מתוך רצונה להיות יהודיה אלא מתוך רצונה להיות עם האיש.
הזונה היתה כנה לגמרי עם הרבי והרבי העריך את הכנות שלה בניגוד לרבנים של היום.
אמר לה, הוא שלך לכי אליו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.