יום ראשון, 26 במרץ 2017

חולי רוחני

החולי הרוחני של תקופתנו נובע עם הגישה של - אני פה בשביל ליהנות ומה אכפת לי מהדור הבא.
ומה אכפת לי מה הם יגידו עלי אחרי שאמות הרי אני כבר מת.
זהו חולי של האדם המערבי שרואה רק את עצמו, אפילו לא אכפת לו מצאצאיו.
החולי האגוצנטרי הזה הוא לא מוגבל רק לענייני חברה, זהו חולי שמתפשט לעבר הטבע.
זה אנשים הזויים שבתמים חושבים שבני אדם כל כך אלוהיים, כל כך אינטליגנטים, שהם יכולים להקים תחנות על מאדים, לבנות תחנות על כוכבים נטולי חיים ושהמין האנושי יוכל לשרוד לבדו בזכות כוחו השכלי, ללא כוכב תומך חיים.
אין מחשבה אווילית מזאת.
ואני שאלתי אנשים מה חשוב יותר בני אדם או כדור הארץ.
והתשובה שלהם היתה בני אדם.
הכיצד בני אדם יתקיימו ללא כדור הארץ?
אתם באמת חושבים שהחיים הקצרצרים שלכם בני 70 שנה חשובים יותר מחייהם של מיליארדי יצורים ואקולוגיה אדירה ומורכבת שלקח לה להתפתח במשך מיליארדי שנים שבלעדיה אתה עצמך לא היית יכול להתקיים?
אתם באמת חושבים שיצור אחד - האדם. חשוב יותר מכל היצירה המופלאה, הנדירה הזאת שנקראת חיים על כדור הארץ?
האדם אכן אינטליגנטי מכל יתר היצורים אך אם שמים אותו במשקל חשיבות מול כדור הארץ, כדור הארץ חשוב לאין שיעור ממנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.