יום ראשון, 26 במרץ 2017

תמיד הייתי חילוני, מעולם לא התייחסתי ברצינות לקשקושי הדת.
אני חילוני אך לא אתאיסט, אני פנתאיסט.
עבור הדתיים אני כופר, אדם חילוני.
אך עבור האתאיסט החילוני אני נחשב לאדם דתי.
לא דתי שמאמין בקשקושי הדת אבל דתי ברובד הרוחני של המילה.
אני לא אוהב את המילה רוחני, המילה רוחני אוהבים לומר על אנשים מרחפים קצת או שהסתובבו בהודו ואולי גם לקחו משהו.
לא רוחני, פשוט הבנה עמוקה של המציאות, כזאת שאנשים שטחיים לא מסוגלים להבין.
הפנתאיסט רואה בטבע עצמו דבר קדוש, האקולוגיה, החיים על כדור הארץ נתפסים כקדושים.
ולכן כל מה שיכול לפגוע בחיים ייתפס כאיום על הקדושה.
זה יכול להיות היתרבות של בני אדם או הטכנולוגיה.
אם הם פועלים נגד הטבע הפנתאיסט יתנגד לו.
אין אל או אלים שיצרו את העולם. אלוהים הוא הטבע עצמו, אלוהים הם החיים על פני כדור הארץ.
אתאיסטים שלא רואים משמעות לחיים על כדור הארץ יובילו לחורבן.
האם אני אדם דתי? כן, מאוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.