יום שני, 20 במרץ 2017

מילון לעצלנים

פאשיזם, נאציזם, קנאות דתית, פמיניזם קיצוני, הומו-לסבי, קפיטיליזם טהור, קומוניזם, היפיזם, אנרכיה, טירניות.
הפאשיזם דורש לבטל את הייחודיות של האדם. הוא רואה את האדם כחלק מקבוצה. כאדם חסר משמעות אם הוא לא חלק מהקבוצה. כמספר.
הנאציזם דומה לפשיזם אבל הוא קיצוני יותר, מרושע יותר, פוגעני.
קנאות דתית זה שקבוצת אנשים מאמינה שמה שכתוב בספר או בספרים שלה היא האמת המוחלטת וכל היתר שטויות.
פמיניזם קיצוני דומה מאוד לפשיזם ברצונו לבטל את הייחודיות, שבמקרה זה הוא ההבדלים בין המינים, אך גם יש לו צד נקמני ופוגעני שמזכיר נאציזם.
הומו-לסבי מעוניינים לחנך את הדור מחדש, בכך הם מזכירים את הפמיניזם הקיצוני, הם מאוד אנוכיים אך לא דורסניים כמו הפמיניסטיות הקיצוניות.
קפיטליזם טהור (מיליטון פרידמן) הוא סוג של נאציזם כלכלי. אך במקום שלטון הארים יש שלטון העשירים.
קומוניזם דוגל בשיוויון בין האנשים, ובין העמים, למרות שאנשים ועמים לא שווים זה לזה.
היפיזם - להיפי יש כוונות טובות של חופש בחירה, של אינדיבידואליות, של שיוויון. מושגים רבים שהפמיניזם הקיצוני שאב ממנו אך השתמש בהם לרעה.
הבעיה עם היפיזם שהאינדבידואליות חשובה מהמשפחה. וללא משפחה יציבה אין חברה יציבה, וחברה לא יציבה תקרוס או מבפנים או על ידי כוח חיצוני של חברה יציבה ממנה. היפיזם גם יכול להוביל לאנרכיה, ובאנרכיה החזקים והערמומיים ימצאו את הדרך לשלוט בחסרי שיקול הדעת.
אנרכיזם - זה הכוח ההרסני שלפעמים נחוץ כאשר הממשל נהיה רודני מדי. אך מה שאנרכיסטים לא מבינים זה שבאנרכיה האנשים הטובים יסבלו כי אף אחד לא יגן על האנשים הטובים מפני האנשים הרעים.
טירניות - זה כאשר אדם אחד שולט על עם שלם. אך לא הייתי מגדיר טירניות רק במסגרת מדינה. גם מנהל בית ספר שמחליט כל דבר לבדו בלי להתייעץ במורים זו טירניות, או בעל מפעל או חברה שיש לו כוח מוחלט מבלי שלעובדים יהיה מה לומר גם זה סוג של טירניות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.