יום ראשון, 7 בינואר 2018

יש אלוהים?


אם יש אלוהים אז איך זה שנרצחו מיליוני יהודים בשואה ועוד הצדיקים שבהם?
לחרדים יש תשובה, ההסבר שלהם הוא מפלצתי, ישנו אל רודן בשמים שדורש שהעם שלו יקיים את מצוותיו ומפני שהם אינם מקיימים את תכתיביו הוא החליט להעניש אותם ולהרוג אותם או לפחות להעלים עין מהנעשה, ומה לגבי הצדיקים שכן ממלאים פקודות? ובכן ישראל ערבים זה לזה, הצדיק תפקידו לא רק למלא הוראות, תפקידו גם לדאוג שאחיו החילוניים ימלאו את ההוראות אחרת דינו של הצדיק יהיה זהה והוא ייענש, כי ישראל ערבים זה לזה.
אם כבר אנחנו מדברים על ענייני תיאולוגיה אז לי יש הסבר מוצלח יותר, אם הייתי מאמין באלוהים (כמובן שאני לא מאמין).
נראה לי שלומר שאלוהי ישראל הוא האל היחיד והעולמי זה היבריס.
עדיף להיות עניו ולקבל שאלוהי ישראל משכנו בירושלים והטריטוריה שלו היא ארץ ישראל, ואילו מחוץ לישראל כוחו קטן מאוד או שהוא חסר כוחות.
כך שהוא לא יכל למנוע את מה שקרה באירופה.
ואז האנשים ששואלים קושיות ישאלו ומה לגבי חורבן בית המקדש הראשון והשני?
ובכן כפי שעמים נלחמים זה בזה גם האלים השונים נלחמים זה בזה. וכאשר עם מנצח עם אחר זה אומר גם שהאלים של העם המנצח ניצחו את האלים של העם המפסיד.
יש שיגידו שדברי הם חילול הקודש אבל לדעתי זה עדיף מההסבר המפלצתי שהם מציעים.
אני רוצה לספר לכם קצת על המחשבה הסינית בנוגע לאלים. אצל הסינים האלים עובדים עבור האנשים לא האנשים עובדים את האלים. או לכל הפחות ניתן לומר שיש יחסי גומלין בין בני האדם לאלים. כלומר אם אדם ממלא את הוראות הפולחן והתפילות והאלים לא מילאו את תפקידם להגן עליו, על פי המחשבה הסינית אפשר לקחת את האל מהמזבח הביתי או השכונתי ולזרוק אותו מהחלון.
אלים שלא מילאו את תפקידם כלפי בני האדם שמקריבים ומתפללים אליהם יש לזרוק אותם.
השמים לא מדברים אמר קונפוציוס, ואמרה איטלקית ידועה שאומרת "קול העם הוא קול האל" היא מהות המחשבה הסינית.
ומה לגבי האלים היוונים? האם הם מוסריים? כן ולא, כלומר בכתבי היוונים כתוב שאנשים רשעים נענשו על ידי האלים הברוכים בגלל רשעותם וחוסר מוסריותם, ובמקום שאנשים לא מפחדים מהאלים אז גם אין מוסר כלומר הפחד מעונשם של האלים גורם לאנשים להיות מוסריים ולא מתוך מוסר אמיתי ששוכן בלב כמו אצל הסינים.
אז במה האלים היוונים היו לא מוסריים? מסתבר שלאלים היוונים היו חולשות מאוד אנושיות והעיקרי שבהם היה הניאוף. כל יווני יכול לספר לך על מעלליו של זאוס.
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.