יום שישי, 27 ביולי 2018

שירת הטבע

שבריריים זמניים ונטולי גורל נוצרו מחומה של השמש, החיים מבקשים להיווצר גם בתנאים הקיצוניים ביותר.

אם ישנם התנאים המינימליים הקלושים ביותר להופעת חיים, החיים יפרצו כמבקשים להתקיים, דורשים להתקיים גם בסביבה הבלתי נסבלת ביותר.

אחרי אינסוף זמן שנראה כמו נצח, סלעים בעלי מתכות עשירות, ולבה מתפרצת, החמצן בפגשו בקרניה האכזריות של השמש המבהיקה חסרת הרחמים התפצל ויצר סככת מגן מסביב הארץ אשר הגנה על היצורים מתחת המבקשים לשרוד על פני היבשה.

ובחשכת מעמקי הים הדוממים והקרים בלחץ אדיר בסביבה רווית חנקן היכן שקרני השמש לא מצליחים לחדור, במקומות שתחתית האוקיינוס נבקעת מהלחץ שבמעמקי ארץ לבה משתחררת וחום קבוע מתוך סדקי תהום מבעבעים לאיטם המאפשרים בעקבות החום ומי הים הכחול יצירת קיומם של אבני החיים הראשונים ומאותם מיקרואורגניזמים קטנים שהיו היחידים בעולם במשך עידנים התפתחו חיים מורכבים יותר.

מים וחום והים רחב הידיים שחובק לו חופים מניבי עצי המנגרוב המסוגלים לשרוד במימיו המלוחים ואגוז הקוקוס אשר קליפתו הקשה מאפשרת לו ליצור חיים הרחק מהעץ כשהוא נישא על ידי גלי הים ונשטף אל החול הספוג בריחם המרקיב של קונכיות והגלים הנשפכים אל רצועות החוף הבתוליות מתרחקים ומתקרבים מושפעים מכוח המשיכה של הירח אשר מטיל את אורו הלבן אל תוך דממת הלילה והרוח המלוחה של הים הנישאת בין העצים והכוכבים המאירים ממעל והגחליליות בין השיחים נשמעים ונראים על ידי היצורים הליליים שעל האדמה.

הרוח השורקת מסופות הגלים הרוחות המכות בצמרות העצים ורשרושי העלים ורעשי החיות והחרקים.

ומתוך ים זה שמחסה את רובו של ארץ מצמחיה מימית מיקרוסקופית התפתחו לאיטם יצורים חיים אשר נוצרו בעל כורחם וכשניתנו להם חיים עושים ככל יכולתם לשרוד ולהישמר על מנת שיוכלו להוריש את החיים שבהם לדור הבא, וכך עידנים עברו ובעלי חיים מורכבים יותר ויותר הופיעו מחסרי חוליות לבעלי חוליות ומתוך המספר האינסופי של הדגים והיצורים ששוכנים במעמקי הים מספר קטן של דגים על מנת לחמוק מטורפים ולהתרבות נאלצו לנשום אוויר כזה שנמצא מעל הים ועל היבשה.

מיליוני שנים לקח לשוכני הים להסתגל ליבשה במשך זמן רב הם חיו קיום חצוי בין הים ליבשה מתקשים לעשות את המעבר משוכני מים לזוחלי ארץ.

ומתוך זוחלים אלה נוצרו אינספור יצורים חלקם יודעי מעוף שפיתחו נוצות.

הזוחלים עצמם גדלו וגם מיליוני החרקים ורכיכות הופיעו.

הזוחלים הזקוקים לחומה של השמש בתור אנרגיה וחום גוף שמאפשרת להם לנוע הם היכולים להתקיים חודשים ללא טרף.

חלקם פיתחו ארס שמאפשר להם להחדיר בקורבנם רעל כדי לגבור על בעלי חיים גדולים יותר מהם.

והזוחלים היו מחכים שבועות שבעל החיים ייחלש יחלה וימות מארסם.

ומצמחיית השרכים והלטאות הגדולות והקטנות ואין ספור היצורים שעל האדמה ובים ואלו שחיים במקביל קרה אסון ומיליוני האורגניזמים שהתפתחו במשך מאות מיליוני שנים נכחדו במאות אלפיהם.

שוב החיים התאוששו שוב החיים השתכללו התפצלו והתגוונו ושוב אסון ושוב התאוששות כך במעגלים חוזרים.

וכאשר הלטאות הגדולות גוועו חיות קטנות בעלי חום גוף עצמאי אשר לא היו תלויות בחומה של השמש לשם תנועה הופיעו.

מתוך חשכת הלילה הם הגיחו חסרי חשיבות וקטנים.

ועם הזמן הם גם חיו באור היום גדלים ומתעצמים.

כאלה שאוכלים עשבים כאלה שחיים בין העצים כאלה בעלי כנף וכאלה שצוללים לתוך אגמים ונחלים וכעבור זמן רב חלקם נהיו מאוד גדולים ומתוכם היו שחזרו לים אלו הלוויתנים והדולפינים.

ומתוך אוכלי העשבים ואוכלי החרקים התפתחו היונקים הטורפים.

כך כדור הארץ היה בתולי שקט ובחדווה גדולה התקיים במשך עידנים.

בעלי החיים הפשוטים התקיימו על פי צווים נוקשים חסרי גמישות אך מהם התפתחו יותר ויותר בעלי חיים מורכבים ומספר קטן מאוד של יונקים פיתחו מוח משוכלל יותר וגדול יותר.

רק כעבור מאות מיליוני שנים שהיונקים שלטו בארץ נוצרו הפרימטים.

קופים קטנים שחיים בין העצים חלקם נאלצו לרדת למטה ולאכול עשבים כאשר הצמחייה השתנתה בעקבות האקלים.

ומתוך מספר קטן מאוד של קופים עילאיים נוצרו קופי אדם אלה ניחנו באינטליגנציה ניכרת כזו שהבדילה אותם מיתר בעלי החיים שפועלים על ידי אינסטינקטים וצווים ביולוגיים נוקשים.

הרגש המורכב היכולת להשתמש בכלים היכולת לשתף פעולה על מנת לצוד המחשבה הזיכרון היכולת לתכנן קדימה תחושות של צדק הבסיס לפתח מודעות עצמית והיכולת לדאוג למספר קטן של צאצאים במשך תקופות שנים ארוכות.

ואז קרה משהו ומאותם יצורים דמויי קוף התפתח אדם מבנה המוח שלו סודר באופן שיהיה חכם יותר ועוד דבר קרה שינוי אנטומי שאפשר לו להפיק צלילים ולדבר.

אינטליגנציה גבוהה יכולת הסתגלות באקלים קר יכולת דיבור וחיי שיתוף בקבוצות גדולות אפשרו לו לגבור על קופי האדם האחרים עד שהוכחדו כולם רק מעט מורשה גנטית מקופי אדם אחרים נשארו בדנ"א כתוצאה של זיווג נדיר עם קופי אדם אחרים.

בסופו של דבר נשאר האדם לבדו לאחר שהוא חיסל את הדומים לו אך הפחות מפותחים ממנו.

רק הפרימטים שלא היוו לו תחרות ביערות הג'ונגל נותרו.

לקח לו שישים אלף שנה עד שהוא החל לביית צמחים ובעלי חיים להקים ישובים קבועים ולפתח את הכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.