יום שבת, 28 ביולי 2018

קולינריה

לשם הרקורד אני ארשום פה על הקולינריה המועדפת עלי. האוכל הטעים ביותר עבורי זה האוכל הערבי-ישראלי. מקום שני הייתי נותן לאיטליה ויוון.
אז מה אני אוהב לאכול? חומוס, טחינה, זעתר, זיתים בעיקר קלמטה. שמן זית עם תו איכות בלבד. גם גבינות כגון פטה, בעיקר אני אוהב גבינות של כבשים ועיזים.
גם לאיטלקים יש גבינות מעולות כמו הפרמזן ודומיו. ולצרפתים יש את הברי והקממבר.
עשבי תיבול אני בעיקר קונה טימין ואורגנו רוזמרין וסומק.
לפעמים משתמשים גם בפלפל חריף גרוס.
איך עושים סלט? מעבר לירקות הרגילים מוסיפים גם זיתים צלפים לפעמים גבינה וגם גרעיני דלעת ושומשום.
קוסקוס חייב להיות מחיטת דורום. למעשה אני ממליץ על לחמים מחיטת דורום, או שיפון, אני גם מאוד אוהב את הפומפרניקל הגרמני שבא בשקיות ארוזות ואטומות.
הייתי מעדיף מחיטת אמר אבל קשה למצוא.
אני אוהב תאנים, חרובים ושסק.
אני מאוד אוהב חצילים. חצילים מטוגנים עם שום. חצילים על האש בלי כלום מלבד מלח. חצילים עם ביצים כלומר בטעם כבד. חצילים ברסק עגבניות. וחצילים במיונז אבל אני צריך למצוא מיונז אורגני כי בדרך כלל המיונז הרגיל הוא מהונדס משמן קנולה או סויה.
אוהב אבוקדו, קצת לימון ומלח וזהו חלום.
אני אוהב ספגטי, גם ברסק עגבניות וגם ברוטב קרבונרה. יתר הרטבים כמו בולונז גם בסדר.
אוהב מאוד להכין פיצות בבית. את פלטת הפיצה אני קונה מוכן ואז אני מוסיף גבינת מוצרלה וזיתי קלמטה רסק עגבניות ועל זה טיפה שמן זית אורגנו ופלפל חריף דק.
מאוד אוהב גם שווארמה ופלאפל (ואי אפשר לשכוח את הפלפלים הירוקים החריפים שבאים עם הפלאפל) אבל את זה אני קונה רק בחוץ. ולא נשכח את המטבוחה ופלפלים קלויים בחומץ, ואני לעולם לא מוסיף סוכר אני שונא מתוק.
אי אפשר גם לשכוח את המלפפונים החמוצים.
מת על בורקס גבינה. ועוגות פרג אמיתיות כלומר בלי קמצנות.
מת על חלווה ומרציפן, סברינה בקלווה ובוואריה. גם עוגת אינגליש קייק עם פירות יבשים אני אוהב, כלומר האמיתית ללא קמצנות.
אני גם אוהב להכין עדשים ושעועית. משתמש בקארי בתור תבלין.
אורז יסמין הוא מאוד טעים וגם אורז דביק ואורז יפני.
דגים אני אוכל בעיקר אמנון או סלומון.
טונה לא נוגע מאז הפוקושימה.
עוד דברים שאני אוהב זה דגים מעושנים. לפעמים אני מכין גם לביבות תפוחי אדמה בלי קשר לחנוכה.
אני אוהב בלינצ'ס וגם ממליגה.
סטייק אני תמיד אוכל עם צ'יפס. לפעמים אני אוכל גם שניצלים באבקת פלאפל ופירה עם בצל. תמיד זה בא עם מלפפון חמוץ או כרוב כבוש.
קולה אני יודע שזה ממש לא בריא אבל לפעמים אני פשוט לא יכול להתאפק. אבל פפסי עושה לי בחילה. אני מאוד אוהב בירה שחורה.
מהמזרח גליתי את XO sauce שהוא מעולה עם אטריות ביצים.
הרבה פעמים אני פשוט מכין לי פטריות עם בצל ורוטב סויה או ירקות מוקפצים. או לפעמים רק שום על האש ברוטב סויה.
טעמתי קצת שקיות של אינסטנט נודלס והכי טעימים הם מקוריאה למרות שהם ממש לא בריאים.
לאחרונה אני מכין לעצמי עגבניות מיובשות בסגנון איטלקי עם זיתים צלפים עשבי תיבול וחומץ בלסמי.
ואיך אפשר לשכוח את הכרובית המטוגנת בפירורים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.