יום ראשון, 8 באפריל 2018

אקוסייד

הצעה: פגיעה אקולוגית - פשע נגד האנושות
על פי ההצעה, "אקוסייד" יהיה שווה ערך ל"ג'נוסייד", פשע השמדת עם. בית הדין הבינלאומי ידון בתביעות שיוגשו בנושא.
פעילי סביבה בבריטניה דוחקים באו"ם להכיר בכך שהרס של מערכות אקולוגיות ופגיעה קשה במיוחד בסביבה ייחשבו לפשע בינלאומי, שייקרא "אקוסייד". על פי הצעתם אקוסייד יהיה שווה ערך לג'נוסייד - פשע השמדת עם ופשע נגד האנושות. במקרה זה, בית הדין הבינלאומי הוא שידון בתביעות, לכשיוגשו מצד נפגעים.
את הקמפיין מובילה המשפטנית פולי היגינס. היא מעריכה שאם האו"ם יכיר בגישה רדיקלית זו תהיה לה השפעה מיידית על תעשיות המואשמות בהרס הסביבה בלא מעט מדינות ברחבי תבל.
עוד מוצע בהצעת החוק שגם "מכחישי אקלים" יוכלו להיתבע. כלומר כל אלו שמתעלמים במופגן ממחקרים מדעיים הקשורים בשינויי האקלים ובהשלכות ההתחממות הגלובלית. "עמדותיהם של אלו, הדומים למכחישי שואה, משפיעות לרעה לעתים על מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי", טוענת עו"ד היגינס.
הרעיון שמובילה הפרקליטה הלונדונית הוא שיש לכלול את האקוסייד כסוג החמישי במסגרת סוגי הפשעים נגד השלום שבארבעה מהם הכיר והכריז האו"ם כבר לפני שמונה שנים. הארבעה הם: רצח עם, פשעי מלחמה, פשע של תוקפנות מלחמתית שפורצת ללא כל סיבה מוכחת ופשע נגד האנושות.
בהצעת החוק לאו"ם יש אפילו דרישה לפיצויים לטובת מיני החי והצומח, עקב אבדני מינים של בעלי חיים וצמחייה כתוצאה
מפעילות הרסנית של בני אדם. "סעיף כזה בחוק יבלום טיעונים נלוזים לפיהם לא בני אדם הם שניזוקו, אלא סתם יצורים חיים אחרים, נחותים מהם כביכול", הסבירה מובילת הקמפיין הבינלאומי.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.