יום שישי, 13 באפריל 2018

המאה ה-21

במאה ה-21 האנושות היתה עסוקה מדי בצמיחה כלכלית, התקדמות טכנולוגית, תיעוש, תרבות צריכה, מלחמות, השתלטות על משאבי טבע, שליטה ברוטלית על אזרחים, אכזריות, שטיפות מוח והסחה דרך התקשורת, פנאטיות דתית, חמדנות ללא גבולות, כאוס חברתי, ניצול אנשים עבור הפקת רווחים, הבדלי עושר גדולים בין עשירים לעניים, היתרבות בלתי מרוסנת של האוכלוסיה והכחדה אקולוגית.
התעלמות מוחלטת של מדינות העולם באותה תקופה לאזהרות המדענים על ההרס האקולוגי, ההיתרבות הבלתי מרוסנת של האוכלוסיה העולמית, התיעוש המואץ, ופיתוח לא אחראי של טכנולוגיה מסוכנת גרמו להכחדה כמעט מוחלטת של האנושות בסוף המאה ה-21.
עם חיסולה של רוב האנושות והכחדה אקולוגית, ונזק לרוב מערכות החיים על כדור הארץ, מעשי האדם, האנושות הבינה בסופו של דבר את הדרך הלא נכונה שהובילה אותה לאסון.
כל כך איבדנו בגלל השחצנות ביכולתינו, האמונה במדע ובטכנולוגיה, החשיבה הילדותית שאנחנו נעצב את הטבע שישרת אותנו, חוסר האיכפתיות שלנו מהסביבה, העדפה של צמיחה כלכלית ותיעוש מואץ, הצרכנות, האמונות הדתיות שלנו שמנעו מאיתנו ליישם מדיניות נבונה, האידיאלים המיושנים, ההתנהלות של עסקים כרגיל תוך התעלמות מהמציאות.
כל כך מוקסמים ומנותקים בעולם המלאכותי שהם בנו לעצמם בערי הענק שהם שכנו בהם.
כיום יש לנו אנושות אחרת, כזאת של כיסי אוכלוסייה קטנים בנקודות מבודדות בעולם. אנושות קטנה שחיה ביישובים קטנים ומפוזרים.
מנסים לחיות בשלום עם כדור הארץ ועם הרבה יותר ענווה. חיים עם מה שנותר מכל ההרס שאנחנו היינו אחראיים לו.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.