יום חמישי, 11 באוקטובר 2018

בטלנים

לא כל מי שלא עובד הוא בטלן ולא כל מי שעובד הוא לא בטלן.
מקובל לראות בטלן כאדם שמסתמך על כספי הוריו ומדינתו בזמן שהוא לא עושה דבר.
האם סטודנט באוניברסיטה שחי על חשבון הוריו הוא בטלן? לא, כי הוא עושה משהו ולמעשה זו החובה של הוריו לדאוג לו להשכלה גבוהה אם המדינה לא מתפקדת כראוי והלימודים לא בחינם.
ומה לגבי אדם שיש לו מספר דירות וחי מהשכירות ובזמנו החופשי מלגלג במזרחיים ומתהדר בתלתליו הג'ינג'ים האם הוא לא בטלן? בוודאי שהוא בטלן.
ומה לגבי בעל מפעל שירש את המפעל מהוריו ולא עושה דבר מלבד לשבת במשרד ומבזבז את כספו במניות הימורים ופילגשות כאשר הוא חי מהעבודה של עובדיו האם הוא לא בטלן? בוודאי שהוא בטלן.
ומה לגבי בוסים ומנהלים שלא עושים דבר חוץ מלבוא כמה שעות ביום למשרד הממוזג שלהם ולפגישות עסקיות במסעדות יוקרה האם הם לא בטלנים? בוודאי שהם בטלנים.
וחברי הכנסת לא בטלנים? בוודאי כולם בטלנים.
ומה לגבי גונבות זרע שהתלבשו על גבר מבוסס שיסדר אותן בחיים דרך מזונות מוגדלים לילד כשהן מגובות במערכת משפטית קרימינלית? האם הן לא בטלניות? בוודאי שהן בטלניות.
דווקא האישה שמגדלת את ילדיה ומשרתת את בעלה היא לא בטלנית אבל קוראים לה בטלנית בזמן שהמזכירה שכמעט ולא עושה כלום כל היום במשרד מלבד לפטפט ולעשות הצגה שהיא עובדת נחשבת ללא בטלנית למרות שהיא כן.
ומה לגבי החרדים שיושבים באוניברסיטאות שלהם שנקראים ישיבות וכל יום לומדים קשקושים בזמן שהם חיים על חשבון האישה שלהם וכספי המדינה, האם הם לא בטלנים? בוודאי שהם בטלנים.
לעומת זאת הומלסים הם לא בטלנים הם קורבנות של מערכת חברתית כלכלית קרימינלית, של אנשי ממשל רקובים שלא ראויים למשול.
לעבודה אין כל ערך ומי שיחלוק על קביעה זו ילך נא ויעבוד בחינם. כשאדם עובד הוא בעצם מוכר את זמנו ומשכיר את עצמו מפני שאין לו נכסים אחרים שיוכל להשכיר.
בטלן הוא לא מי שלא עובד אלא מי שלא מועיל לחברה בזמנו החופשי.
אם אדם לא עובד אבל מתעסק במחקר או כותב ספר או פעיל חברתי או פועל למען איכות הסביבה או כל דבר שמועיל לאנשים ולסביבה אז הוא בטח שלא בטלן.



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.