יום שישי, 23 במרץ 2018

פחמן דו חמצני

זה שתרססו את השמים לקרר את האטמוספירה עם חומרים מזיקים כהגנה מפני קרינת השמש לא יפתור את הבעיה, כי הבעיה היא לא קרינת השמש, הרי קרינת השמש פחתה בעשרות השנים האחרונות, הבעיה היא כמות הפחמן הדו חמצני באויר שאתם יצרתם ב-200 השנים האחרונות.
ולא, כורים גרעיניים כתחליף לתעשיות הנפט גז ופחם הם לא הפתרון כי מדי פעם הם קורסים ויש לנו זיהום רדיואקטיבי.
הצלחתם להגיע ל-400 חלקיקי פחמן דו חמצני למיליון, ממש כפיים. את הקו האדום שהוא 350 חלקיקי פחמן דו חמצני כבר עברתם ב-1988.
כזאת רמה גבוהה של פחמן דו חמצני באויר לא נרשמה בהיסטוריה של האנושות ולמעשה הצלחתם להחזיר את כדור הארץ לרמות של פחמן דו חמצני שהיה בתקופת הפליוקן לפני 4 מיליון שנים כאשר יותר מדי פחמן דו חמצני מהרי געש התפרצו לאטמוספירה.
רמות גבוהות של פחמן דו חמצני גורמות לעלייה בטמפרטורה ובלחות ולחומציות של מי הים, מה שיחסל את האלמוגים ויתר בעלי הקונכיות וחלק גדול מהדגים. היחידים שישגשגו במים יהיו מדוזות, אצות ים ועשבי ים.
כבר עכשיו עלתה החומציות במי הים שנובעת מספיגה של 30 אחוז מהפחמן הדו חמצני באויר, חומציות שלא היתה קיימת בעבר כאשר היו עליות ברמת הפחמן הדו חמצני בגלל שהיה זמן לאקולוגיית הימים להסתגל.
והבעיה היא לא רק כמות הפחמן הדו חמצני אלא גם המהירות שאנחנו מזהמים, לבעלי החיים אין מספיק זמן להסתגל לרמות האלה כך שהם מחוסלים בקצב מהיר יותר.
אומנם הצמחיה פחות נפגעת מהשינוי ברמות הפחמן הדו חמצני אבל בני אדם פוגעים בצמחיה, כריתת יערות עבור תעשית שמן הדקלים וחוות של בקר, כריתת יערות עבור תעשיית העץ, ופינוי איזורים לשם התיישבות של בני אדם.
כ-68 אחוז מהצמחים כיום הם בסכנת הכחדה. צמחים שיכולים לעזור לנו לפתח תרופות ומקור חדש לאוכל.
יש תיעוד שכל פעם בהיסטוריה של כדור הארץ שיש עליות בפחמן הדו חמצני יש הכחדה אקולוגית. בקצב הזה של תיעוש וזיהום האויר אנחנו נגיע לרמות האלו תוך מספר עשרות שנים.



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.