יום שלישי, 13 במרץ 2018

פנתאיזם לעומת אתאיזם.

קראתי מאמר של אתאיסט שלא מבין את הפנתאיזם.
הרי מה ההבדל בין פנתאיסט לאתאיסט, לכאורה אין הבדל, הפנתאיסט כמו האתאיסט לא מקבל מציאות של בורא עולם, של אלוהים, של משגיח או מתערב. הפנתאיסט מקבל את כל מה שהמדע אומר. הפנתאיסט לא מאמין בנשמות או בגלגולים או בשום דבר על טבעי. אך למרות זאת הוא שונה מהאתאיסט.
הפנתאיסט מרגיש את המציאות אבל האתאיסט לא, האתאיסט הוא כמו אדם שרואה את העולם דרך האינטרנט, הוא רואה את השמש אך לא חש בחומה, הוא רואה את העננים אך לא מרגיש את הרוח, הוא רואה את הים אך לא חש ברטיבות, הוא רואה תמונות של זוגות ביחד אך לא חש את האהבה, הוא נמצא בתוך עיר אך לא מריח את הריחות, הוא רואה את המקום אך לא מבין את ההרגשה, הוא רואה אוכל אך לא יודע את הטעם, זה ההבדל הגדול בין איך שאתאיסט רואה את העולם לבין איך שפנתאיסט רואה את העולם.
לאתאיסט הטבע לא כל כך חשוב, הוא שבוי בהיבריס של חשיבות האדם, עבורו האדם הטכנולוגיה והידע המדעי חשוב יותר מהטבע. ולכן סוג מחשבה אתאיסטי הוא הרסני ויכול להוביל לאסון, הרי האתאיסט מזלזל בטבע ושבוי בסוג של שיגעון גדלות, הוא חושב שהוא יכול לשפר אותו ולעשותו טוב יותר לצרכי האדם. יש כאלה מביניהם שידע מדעי חשוב עבורם יותר מהפלנטה והם אפילו מוכנים לקחת את הסיכון שהוא יהרס ובלבד שידעו משהו חדש, סוג של חולי נפשי, זה בגלל שהם לא רואים שום חשיבות בכדור הארץ בדומה לנער צעיר שמסכן את חייו ולא מבין עד כמה החיים יקרים.
הפנתאיסטים רוצים לשמר את כל החיים על כדור הארץ בזמן שהאתאיסטים מדברים על קדמה ועל האדם, האתאיסטים אינם מבינים שהמחשבות שלהם יובילו לאסון, לאדם עצמו במקרה הפחות גרוע, ואסון לכל החיים על הפלנטה במקרה הרע.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.