יום שלישי, 19 בספטמבר 2017

משחק הכסאות

איזה ילד לא אוהב את משחק הכסאות?
אבל מה המסר של המשחק?
זה הילד לא יבין עד שיהיה גדול.
המסר הוא שההנהלה מחליטה לפטר עובדים ומשאירה את העובדים במצב לא ידוע לתקופה ארוכה.
ובסוף מפטרת את חלקם.
פיטורים הם מכה עבור אנשים שיש להם משכנתא או שכירות או ילדים. ועבור אלו שאין מי שיעזור להם. וככל שאתה מבוגר יותר כך קשה יותר.
פעם היו איגודים שהגנו על זכויות העובדים. וזה לא היה פשוט לפטר עובד.
פעם לא היה אפשר ככה לבעוט באנשים אחרי שעבדו שנים באותו מקום.
כן אני מכיר את המילה ייעול. אבל כאשר ההנהלה מצד אחד מפטרת עובדים ומצד שני משלמת משכורות עתק למנהלים, אז איפה הייעול? זה לא ייעול זו אכזריות.
יש יותר מדי בוסים ומנהלים שמרוויחים סכומי עתק רק בלשבת על התחת שלהם במשרד הממוזג ו-6 פעמים בשנה נסיעות לחו"ל בזמן שכולם קורעים את עצמם בשביל לגמור את החודש.


 

הסכסוך

"כאשר דנו על רצועת עזה, כאשר היה דיון על חבל עזה, נשמעו כאן בבית קולות שיעופו פצצות, קטיושות מעזה לאשקלון. עפו?" ~ שמעון פרס, 28 ביוני 1995

"סיפורי הבלהות של הליכוד מוכרים. הרי הבטיחו לנו גם קטיושות מעזה. כבר שנה רצועת עזה נתונה בעיקרה למרות הרשות הפלשתינאית, לא הייתה עוד אף קטיושה ולא תהיה קטיושה" ~ יצחק רבין, 24 ביולי 1995

"אנחנו, אנשי אש"ף, נרכז עכשיו את כל מאמצינו בפיצול ישראל, פסיכולוגית, לשני מחנות... אש"ף מתכנן לחסל את מדינת ישראל ולייסד מדינה פלשתינית טהורה. אנחנו נהפוך את חיי היהודים לבלתי נסבלים על ידי מלחמה פסיכולוגית והתרבות אוכלוסייה. יהודים לא ירצו לחיות בינינו הערבים... אין שימוש ביהודים, הם היו וישארו יהודים. אנחנו זקוקים עכשיו לכל העזרה במאבק למען פלסטין מאוחדת תחת שליטה ערבית מוסלמית מוחלטת." ~ יאסר ערפאת, 30 ינואר 1996

"בעזרת אללה, אשגע אותם, אהפוך את ההסכמים לאסון עבורם (ישראל) זה לא יהיה בזמן חיי, אבל אתה תראה שהישראלים יברחו מפלשתינה. קצת סבלנות." ~ יאסר ערפאת, נאמר לעבד אל-ברי עתוואן, עורך "אל קודס אל ערבי"

ועוד פניני חכמה של יאסר ערפאת -

"אדם שנלחם על מולדתו על אף שפוגע בחפים מפשע אינו טרוריסט".

"האחדות היא דרכנו לירושלים בירת מדינת פלסטין".

"שאלת הגבולות לא מעניינת אותנו. מנקודת המבט הערבית, אין לדבר על גבולות: פלסטין אינה אלא טיפה באוקיינוס הגדול, אומתנו היא האומה הערבית המשתרעת מן האוקיינוס האטלנטי ועד הים האדום ומעבר לו..."


 

שרת התרבות


שרת התרבות.
אי אפשר לתת לכל פוסטמה עם תואר לאייש את התפקיד. היא צריכה לעבור מבחן בקיאות.
במיוחד הקדשתי מזמני להכין לה מבחן. ואם קשקושיה לא יספקו אותי צריך להעיף אותה מכל המדרגות של משרדה בבושת פנים.

זה רק חלק מהמבחן. אתם רשאים להוסיף...

כתוב באורך דף את סיפור האיליאדה.
כתוב באורך דף את סיפור האודיסיאה.
כתוב באורך דף את שמסופר בחמשת חומשי תורה.
כתוב באורך דף את עיקרי הדת הנוצרית.
כתוב באורך דף את עיקרי דת האסלאם.
כתוב באורך דף את עיקרי תורת קונפוציוס.
כתוב באורך דף את עיקרי תורת מנציוס.
כתוב באורך דף את עיקרי לאו דזה.
כתוב באורך דף את עיקרי הבודהיזם.
כתוב באורך דף את סיפור הראמאיאנה.
כתוב באורך דף את סיפור המהאבהארטה.
כתוב באורך דף את סיפור אינאיס.
כתוב באורך 10 עמודים על ההיסטוריה של ארה"ב בין השנים 1945-2000
כתוב באורך 10 עמודים על ההיסטוריה של ארה"ב מתחילת מלחמת עולם ראשונה עד סוף מלחמת עולם שנייה.
כתוב באורך 5 עמודים על תנאי החיים של הפועלים באירופה של המאה ה-19.
כתוב באורך 3 עמודים על עיקרי הכלכלה הקפיטליסטית והקומוניסטית.
כתוב באורך 2 עמודים על המהפכה הצרפתית והמלחמות הנפוליאוניות.
כתוב באורך 2 עמודים על חיי הרוסים תחת משטר סטאלין.
כתוב באורך 2 עמודים על חיי האיכרים תחת משטר מאו דזה דונג.
כתוב באורך 2 עמודים על מרד טאיפינג ומלחמת האופיום.
כתוב באורך 2 עמודים על נפילת הקיסרות הסינית וכינון הרפובליקה הסינית.
כתוב באורך 2 עמודים על תקופת אדו ותקופת מייג'י.
כתוב באורך 3 עמודים על מלחמת עולם ראשונה.
כתוב באורך 3 עמודים על מלחמת עולם שניה.
כתוב באורך 2 עמודים על תכוניות הניו דיל של רוזוולט.
כתוב באורך 2 עמודים על רדיפות היהודים בשנות ה-30 על ידי הנאצים והחיסולים בשנות ה-40.
כתוב באורך 2 עמודים על השנים 2000-2015

מפונקת

לפני שלומדים קורא וכתוב

לפני שלומדים קורא וכתוב, לפני שלומדים מתמטיקה, לפני שלומדים היסטוריה, גיאוגרפיה, כלכלה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי החברה ומדעי הרוח... לפני כל הידיעות האלה יש ללמד לימודי אקולוגיה.
לימודי אקולוגיה, חקלאות אורגנית ושימור הסביבה צריכים להיות בעלי המשקל העיקרי כשכל היתר משניים.
לימודי אקולוגיה הם החשובים מכל היתר. כי אם נהרוס את האקולוגיה אין לאדם שום סיכוי לשרוד.
לא למזון מהונדס גנטית, לא לכורים גרעיניים, לא להרס יערות, לא לזיהום אוויר קרקע ומים, לא להכחדת מינים.
ודווקא בלימוד החשוב מכולם הציבור מראה את הבורות הגדולה ביותר.
ומדקלם מנטרות של דתיים וקפיטליסטים.
ובניגוד למנטרות - כן האדם אשם בהרס האקולוגיה, כן זה בגלל אוכלוסיה שגודלת ללא ריסון, כן זה בגלל המערכת הקפיטליסטית של רווחים חמדנות וזכויות קניין, כן זה בגלל התקדמות הטכנולוגיה, כן זה בגלל ציבור נבער שמעולם לא התעניין במצב העולם.
כי זה דור שאומר אחרי המבול, אחרי מותי למי אכפת, או שהוא אומר מה זה יעזור לי לשלם את המצרכים בסופר? דור שלם שנתון בחולי ערכי.


 

בתאילנד יש 4 דרגות של לימוד

בתאילנד יש 4 דרגות של לימוד.
של עניים מרודים.
של העם.
של מסודרים.
של עשירים.
העשירים שולחים את הילדים שלהם לבתי ספר פרטיים יוקרתיים מפונקים ומצועצעים.
המסודרים משלמים אקסטרה כסף לבית הספר הממשלתי ובית הספר הממשלתי נותן להם כיתה משופרת.
העם הולך לבתי הספר הממשלתיים שהתנאים בכיתות הם על הפנים.
העניים המרודים לומדים בבתי הספר שבתחום המקדשים ששם אפילו אין מורים זרים שילמדו אותם אנגלית.
ראיתי פעמים רבות שתלמידים טובים נזרקים מדרגה לימודית טובה לדרגה לימודית רעה בגלל שלהורים לא היה כסף.
וזה כואב לי. ואני בטוח שעבורם זה כאב שייזכר לכל החיים. זה בהחלט טראומה לכל החיים אם תלמיד טוב צריך לנטוש את הסביבה שלו וללמוד בסביבה קשה.
אסור שכזה מצב יקרה. לכן אני כל כך נגד הפרטה של החינוך.
לכל ילד מגיע חינוך טוב לא משנה אם הוריו עניים או עשירים.
והמדינה צריכה להבטיח זאת.


 

תמונות מהעבר

תסתכלו על תמונות מהעבר.
יוון, הודו, סין...
המורה תמיד יושב.
כי התלמידים באים לבקש את חוכמתו.
בבית הספר שאני מלמד מכריחים את המורים הזרים לעמוד בזמן השיעור.
אני לא חושב שזה המסר הנכון, זה מסר שאומר בעצם שאני עובד עבורכם (הילדים).
כך התלמידים מקבלים את המסר הלא נכון. שיוביל לפחיתות כבוד מצידם.
לעומת זאת כשאני מלמד במרכז לימוד מחוץ לבית הספר אני רוב הזמן יושב.
שוב ושוב אני אומר שאנו כחברה מחוייבים להבטיח שכל אזרח יידע קרוא וכתוב וחשבון פשוט.
אין להכריח תלמידים ללמוד מעבר.
ילדים צריכים להבין שזה זכות גדולה ללמוד.
ואיפה כתוב שכולם צריכים להיות בעלי השכלה גבוהה?
ילדים שלא רוצים ללמוד זה גם בזבוז זמן של המורה.
בעבר אם היה ילד עצלן או כזה שלא מקדיש את כל זמנו ללימוד המורה היה פשוט לא מסכים ללמדו גם לא עבור סכום נאה.
התלמידים רק עתה צצו מבטן אמם ולא יודעים כלום על החיים.
איזה חברה אנחנו יוצרים אם אין כבוד להורים למבוגרים ולמורים?