יום שישי, 10 במאי 2019

כלא חברתי

אז איך אפשר להשתחרר מהכלא החברתי שיצר העולם המודרני?
בשביל להשתחרר מהכלא החברתי שיצר העולם המודרני חייבים קודם להבין שאנחנו נמצאים בכלא חברתי, והעולם כפי שהוא מתנהל כיום הוא פגום.
רק אחרי שמבינים זאת אפשר לפעול.
ואני אכתוב על העולם המודרני מתוך פרספקטיבה ישראלית כי זה המקום שהכי חשוב לנו בתור בני העם היהודי ואתן גם דוגמאות ממדינות אחרות.
כשבן נולד דבר ראשון שעושים לו זה להשחית את איבריו, ומי שמשחית את איברי המין של בנו הוא לא צדיק ולא חכם.
לכן קודם כל יש להשתחרר מהחשיבה הקונפורמיסטית העדרית וזה כמובן רק אחרי שהשתחררת מהחשיבה הפרימיטיבית דתית.
בישראל האימהות מפקירות את ילדיהן, שולחות אותם לתינוקייה, מעון וגן, ואין דבר מזיק יותר לילד קטן מלהיות מרוחק מאמו ומשפחתו, ממשלת ישראל גם כופה על פי חוק על אימהות להפקיר את ילדיהן כשהם מגיעים לגיל שלוש, מכאן הכלא החברתי מתחיל.
נשים אומרות שהן עושות זאת מחוסר ברירה, אבל אני לא מדבר על חוסר ברירה אלא אם יש ברירה, אם יש אפשרות בחירה בין עבודה וטיפול בילדים, טיפול בילדים חייב להיות עדיפות ראשונה. ואם האישה לא עובדת אז קל וחומר שאין לשלוח את הילדים לגן.
בית ספר הוא כלא חברתי הוא כלא חברתי כי הוא מאלץ את הילדים להיות היכן שהם לא רוצים להיות בזמן שהם יכלו להשיג את אותם התוצאות בלימוד בבית ואפילו להשיג השכלה טובה יותר, ללא כל הדברים השליליים שנלווים לבית הספר.
ילדים מעדיפים אפילו להיות חולים כדי לא ללכת לבית הספר, עד כדי כך הם שונאים את בית הספר, ובוודאי שבמצב כזה החסרונות בהתנהלות בתי הספר כיום רבים יותר מהיתרונות.
לכן הורים צריכים לעשות ככל שביכולתם להעניק חינוך ביתי ולא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר.
הכלא החברתי ממשיך בצבא, אבל הכלא החברתי הזה הוא יותר קונפורמיות חברתית, הרצון לא להיות שונה, והפחד מה שאנשים יחשבו ויגידו.
למדינה לא אכפת בכלל מהילדים שלכם, וגם לשכנים המרכלים לא אכפת, אחרי שהם משתחררים מהצבא המדינה לא דואגת להם לדיור או פרנסה והשכנים בטח שלא יעזרו להם.
וחוק גיוס חובה לבנות לא קיים ברוב מדינות העולם ואין בו צורך גם בישראל כך שבנוגע לבנות בוודאי שאין לשלוח אותן לצבא, שיתחתנו פיקטיבי ואחר כך יתגרשו, ובנוגע לבנים אם המדינה לא דואגת להם לדיור או לחלקת אדמה אז בטח שאין לשרת אותה. אם אתם משרתים מדינה שלא נותנת שום דבר בתמורה אז מדובר במדינה כפויית טובה שרק יורקת על האנשים ששירתו אותה, אתם בעצם מגנים על הנכסים של בעלי ההון ומשרתים אותם בלבד.
הכלא החברתי ממשיך לתוך עולם העבודה. שאיפתו של האדם בעולם המודרני צריכה להיות להשתחרר מעולם זה. וכלא חברתי זה עוצב על ידי המדינה בלחץ בעלי ההון.
וכדי להקל את העול על האוכלוסייה ממשל נאור צריך לפעול בשתי דרכים.
האחד לספק דיור זול לאוכלוסייה והשני הוא לצמצם את שעות העבודה ולתת תנאי עבודה טובים יותר לעובדים.
אז איך אפשר להיחלץ מהכלא החברתי של עולם העבודה? קודם כל לעשות פחות ילדים. כשיש לך פחות ילדים אפשר לעזור להם יותר גם מבחינה השכלתית וגם מבחינה כלכלית כך שהם לא יצטרכו לעבוד קשה מדי ולדאוג יותר מדי.
ולא רק שניתן לעזור להם יותר, אפשר גם להשאיר להם יותר ירושה כך שהילדים יצליחו להיחלץ מהכלא החברתי לפחות בגיל מבוגר.
עוד דרכים להיחלץ מהכלא החברתי זה להשכיר את הדירה שלך בארץ ולחיות מהשכירות בארץ ענייה יותר, ולאלו שאין להם דירה פשוט למצוא ארץ שקל יותר לחיות בה.
הכלא החברתי בנוי לא רק ממחירי הדירות, הוא עלול להיווצר גם על ידי הפרטת האוניברסיטאות ושירותי הבריאות. כשאלו נהפכים להיות יקרים, אנשים מתדרדרים למעגל של עוני ומאבק של הישרדות כלכלית.
הכלא החברתי נוצר גם על ידי בתי האבות. אלו שודדים את נכסי הקשישים כך שלא נשאר דבר לילדים ולנכדים, דבר שמנציח לעד את העוני והסבל לאוכלוסייה.
הכלא החברתי נוצר גם על ידי בתי המשפט. רבבות חייבים בהוצאה לפועל ללא שהיה להם שום ייצוג משפטי, חובות קטנים מנופחים בדרך קרימינלית על ידי המדינה לחובות מפלצתיים.
הכלא החברתי הוא גם בתשלום המזונות, תשלום המזונות הוא לא צודק מפני שאם הוא היה צודק אותם תנאים שחלים על גובה המזונות צריכים לחול על הביטוח הלאומי, אבל ידוע לכולם שהמציאות היא לא כזאת.
כלא חברתי גם עלול להיווצר כאשר הפלה היא לא חוקית. כך המדינה בלחץ הדת כופה על נשים וגם על גברים, ילדים לא רצויים, ויוצרת עוני, סבל ואי אושר לאוכלוסייה.
כלא חברתי הוא כאשר הדת מחליטה עבורך עם מי להתחתן ועם מי לא להתחתן. כל עוד לא ניתן להתחתן מחוץ לדת מתוך בחירה חופשית אז אנחנו נמצאים בכלא חברתי.
ואם כבר בחתונה ובחירה חופשית אנחנו מתעסקים חשוב שלצעירים יהיו אפשרויות כלכליות. כי אם האפשרויות הכלכליות של הצעירים מוגבלות, אם מחירי הדיור גבוהים, אם הצעירים נאלצים להיעזר תמיד בהורים אז להורים יש כוח רב מדי וכך הם יכולים להכתיב לילדיהם עם מי לא להתחתן ועם מי כן להתחתן וזהו גם כלא חברתי.
על כלא חברתי ניתן להקל באמצעות השכלה גבוהה, כי אדם שיש לו תואר יכול להשיג תנאי עבודה טובים יותר מזה שאין לו. ולכן זו החובה של ההורים לדאוג להשכלה גבוהה לילדיהם וזו חובתה של המדינה לדאוג שלא יהיה אזרח אחד שיוותר על לימודים גבוהים מסיבות כלכליות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.