יום שבת, 26 בספטמבר 2020

מחלקת קורונה

 אתמול אושפזתי במחלקת קורונה.

לא, לא, אל דאגה, אין לי קורונה, אני בסדר, באמת בסדר, ואני כבר לא שם. נכנסתי לאיכילוב לפרוצדורה רפואית אחרת, ובגלל שהיה לי חום, החליטו האחים המסורים בטריאז' שסיכונים לא לוקחים. אז זכיתי להיות תייר במחלקת קורונה, בכור המצרף הנורא הזה, בתקופת ההמתנה המתוחה לתוצאות הבדיקה כשאתה ספון במיטה, מקשיב ומפחד. אני משתף את החוויה המינורית שלי, כדי שכל אנשי ה"אין-קורונה" ו"למה-סגר" ועוד כמה אנשים טובים בפיד שלי אולי יקראו.
אחסוך מכם את המראות, את הפנים, וגם את רוב הרעשים, השיעולים, זעקות הכאב, החרחורים, הקללות ברוסית מזקנים שהובאו מבית אבות ואיש לא מבין אותם. אשאר רק עם טעימה מהקריאות הבלתי פוסקות של האחיות בעמדת הכניסה, כל הארבע שעות שהייתי שם: "עוד אחד! לא די אי אפשר! עשרה מאומתים בעשר דקות הבאתם לי... אי אפשר לקבל עוד שימו אותם במקום אחר... אני צריכה עוד ידיים... קיבלנו עוד מאומת... כולם מאומתים! ... מתי מגיעות כבר התוצאות.. כל השליליים הביתה עכשיו.. עוד אחד, ביקשתי להפסיק להביא... אני מבינה מד"א אבל בואו לקראתי".
ויש כמובן את הקריאות הבלתי פוסקות בכריזה: "צוות לחדר הלם", "צוות דחוף לחדר הלם", "חייבת תגבור ממחלקה א'", "תגבור מיידי למחלקה ג'", "צוות דחוף לחדר הלם", "ד-חוף לחדר הלם".
זהו, הייתי בחדרי מיון בחיי, גם שמעתי קריאות וכריזות, לא כאלה ובטח לא בתדירות הזו. ואם זו הרמה בערב חג שני, מדמיין רק מה קורה שם לאורך היממה. כן, כולנו ראינו סדרות בתי חולים גרועות שבהן כל דרמה רפואית פורצת ונגמרת תוך 5 דקות, אבל לי זה הזכיר סצינות של בתי חולים שדה בסרטי מלחמה, דבר שקיוויתי תמיד שהוא מוגזם ולעולם לא אפגוש במציאות. אבל כאמור, אני כולה תייר.

ולמה אני מספר לכם את כל זה? מסיבה פשוטה. להגיד לכל מי שבפיד שלי חבר בקבוצת ה"מתים עם קורונה", "פייק-מגיפה", "יש הרבה מחלות אז קורונה זו עוד אחת מהן", "בארץ הנגיף מתנהג אחרת", "זה סגר פוליטי ולכן אני לא מתכוון לקחת בו חלק", "התחלואה היא אצל/בגלל החרדים" (אתמול, ממה שזיהיתי בעיני, אגב, לא היה חרדי אחד), "אין נדבקים באוויר הפתוח" וכמובן כל המשפטים שקשורים ל"...בגלל ביבי/הקיסר רוצה.../הקיסר מנסה... וכו".... אה, כן, אז להגיד לכל אלה:

אתם חבורת מטומטמים.
לא, באמת. אתם פשוט כסילים. morons. אידיוטים.

כן, הואשמתי בהתנשאות לא פעם. רגשותיכם לא מעניינים אותי כרגע, ואתם מוזמנים לאנפרנד אותי מרגע זה או מסיום קריאת הפוסט. לא אכפת לי שתחשבו שאני אדם נורא/מלא בעצמו/למה מי הוא אפשר לחשוב.

יש מלחמה בחוץ. ואנשים איבדו את זה. בין אם בגלל תיעוב לנתניהו ולממשלה שאחראית פה לרוב החרא הזה (תחושה לה אני שותף בריבוע) ובין אם זה סתם פינוק מילניאלי וחוסר יכולת לוותר לפאקינג שנה מחייכם פלוס-מינוס על חדרי הכושר/קולנוע/נסיעות לחול/שלוש מסעדות בשבוע/בתי ספר/תפילות - אתם איבדתם את זה.

איבדתם את היכולת הבסיסית להסתכל על עובדות ונתונים, להפריד בין ניוז לפייק, לפקוח עיניים למה קורה בעולם ולהסתכל מחוץ לתחת של עצמכם ודברים שכתב איזה גורו שאתם עוקבים אחריו בפייסבוק או דברים שדודה שלחה לכם בווטסאפ.

רובכם, אני משוכנע, לא קרא מילה אחת על המגיפה באנגלית, לא בירר מה עשו במדינות אחרות שהצליחו או נכשלו, בין אם זה כי אתם עצלנים, או מסיבה אנושית הרבה יותר: איבדתם את היכולת להודות בטעות, ולהתמודד עם משהו שסותר את תפיסת עולמכם. חלקכם הגדול, לא יאומן, החליט שהתנהלות מול המגיפה היא עניין מפלגתי: אם הייתם חיים בארה"ב וכולכם הייתם מצביעים לדמוקרטים, כנראה שלא הייתם יוצאים גם לחדר המדרגות בלי מסיכה על האף, אבל רק כי טראמפ אמר ההפך. וכאן ביבי- שוב, פוליטיקאי מתועב - הוא הקובע היחיד של כל מה שאתם חושבים ועושים (כלומר, ההפך ממנו), אז לפתע אתם מתנהגים כמו אחרוני אנשי מסיבת התה שמפגינים בכסילותם נגד רופאים באריזונה או כמו ניאו-נאצים שיצאו להפגין נגד "דיקטטורת הקורונה" של מרקל בברלין.

בקיצור, אתם מטומטמים. וזה בסדר בדרך כלל, גם לי יצא להיות מטומטם לפעמים. הנה בינואר, כשהקורונה הייתה סיפור של עיר רחוקה בסין בשם ווהאן, ושלחנו כתב לסין ונורא התרשמנו שמודדים לו חום במלון ואיזה מצחיקים הסינים האלה כולם עם מסיכות וחליפות - אמרה לי חברה בעבודה: "יודע מה, שמעתי איפשהו שזה פוגע רק בסינים". כאיש דסק חוץ, העולם הגדול, חייכתי ועניתי ישר בלי לבדוק: "לא יודע, יש מצב". והלכתי לגוגל. חיפשתי, ומצאתי. כן, מצאתי מאמר! וירוס הקורונה, נטען שם, פוגע בעיקר באסייתים, ואנחנו הלבנים ניצלנו! לא פרסמתי מזה דבר, תודה לאל, כי לא מצאתי שום ביקורת עמיתים על המאמר ובכל זאת יש בי מיליגרם מקצועיות, אבל מודה שבאותו רגע התפשט לי חיוך ורגע של נחת והקלה גזענית: ניצלנו! אפשר להמשיך הלאה. הוירוס לא יפגע בי ובמשפחתי כי איני מלוכסן. כמה קל להאמין בפסואודו-מדע כשהוא מנחם. איזה מטומטם הייתי.

לכולם יש זכות להיות מטומטמים מדי פעם, רק שהפעם הטמטום שלכם הורג. לא מעניין אותי סרטון שדודה שלחה לכם, לא מעניין אותי הפסואודו-מדע שאתם נאחזים בו, לא מעניין אותי שאתם מעריצים את "המודל השוודי" (שאין לו קשר למה שקורה או קרה בשוודיה, כן?) בלי לקרוא מילה אחת עליו מעבר למה שהארץ, תוכניות הבוקר ואולפן שישי מפרסמים בחוסר אחריות כאיזו אמת מדעית כלל-עולמית, רק כי זה מביא קליקים ורייטינג, ובלי גילוי נאות שקבוצת הרופאים הקולנית שתומכת בו היא מיעוט שבמיעוט. בבקשה, תפסיקו.

אני למחלקת קורונה לא חוזר בגללכם, וגם לא ההורים שלי. צ'או.

נ.ב 1- אה, ולאנשי "זה סגר פוליטי" - נו שיט שרלוק. רק שלא ברור איך הגאונים הפוליטיים שאתם לא קולטים את התרגיל השקוף שביבי עושה עכשיו: הטלת סגר חלקי ומחורר, ולא מלא כמו שהיה צריך לעשות לפני פאקינג חודש, כדי שתפרו אותו. ואז כשנהיה עם 100 או 200 מתים ליום, כנראה ממש בקרוב, אפשר יהיה להטיל עלינו עוצר מלא בלי מגבלות, ולהאשים בזה את "הציבור הלא צייתן" ובעיקר אותנו, "השמאלנים מפיצי המחלות". איזה חוסר יכולת לראות צעד אחד קדימה, ואיך מנגנים עליכם כמו גיטרה.

נ.ב 2 - הייתי בהפגנה אחת בבלפור, לפני כחודש, בין היתר כי השתכנעתי שיש שם משמעת מסיכות גבוהה, ואכן כך היה. הייתה שם אגב מישהי שזעקה במגפון שהמגיפה היא קונספירציה, ולמחרת הבנתי שהיא מושתלת ביביסטית, אז שמחתי. לא יודע מה קרה הסופ"ש, או שהשתולים ניצחו או שבתוך המחאה יש אשכרה גורמי ניו אייג' קונספירטיביים שיורידו אותה היגון שאולה בניסיון לשכנע את העולם שהנגיף הזה הוא פשוט כולו המצאה של נתניהו, כי אנחנו כידוע מרכז היקום. אז אנשי המחאה ו"קריים מיניסטר" חייבים לבחור עכשיו - הם רוצים להפיל את נתניהו או שהם מכחישי קורונה? הם באו להוריד את הקיסר, או שעל הדרך הם גם רוצים להפיל גם את ביל גייטס, הג'י-5 ואנשי הלטאה? כי לשם הדבר הזה הולך, וכל עוד זה ככה, אני לבלפור לא חוזר. ומאמין שעוד רבים כמוני גם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.