יום חמישי, 18 באפריל 2019

אסתר

אני יודע שמחר פסח למרות שאני לא בארץ אבל אני רוצה לדבר אתכם דווקא על פורים, ולא על העמלקי שתפס לו משרה ממשלתית כדי להרעיל את מי השתייה, אני רוצה לדבר אתכם על ההבדל בין ושתי ואסתר, אסתר שבשמה העברי נקראה הדסה. 
קודם כל שיהיה לכם ברור שבאף מקום לא רשום שמלך פרס הרג את ושתי מלבד בראשם הקודח של האנשים שכתבו את המדרש כמו שהם נתנו סיבות לסירובה לבוא למשתה המלך כמו צמחו לה קרניים או זנב, גיבובי שטויות של אנשים עם אייקיו 80 ומטה. 
כתוב שמלך פרס סילק אותה בתור אישה מורדת, ונראה לי שזה לא היה הפעם הראשונה שהיא התנהגה כך, כתוב ותמאן כך שנראה לי שאומנם היא הייתה מגיעה בסופו של דבר כי זו חובתה של אישה אבל היא תמיד התעכבה בכוונה, ונתנה לו לחכות, סתם בשביל להראות לו את כוחה, ושתי היתה פמיניסטית יהירה וטיפשה ללא חוכמה נשית, היא חשבה כמו גבר וקרוב לוודאי גם דיברה בנועזות כמו גבר ואהבה להתווכח ולכן סולקה, אסתר לעומתה היתה בעלת חכמה נשית היא ידעה איך להפעיל את מלך פרס, היא ידעה על אילו מיתרים לנגן בלב שלו, היא היתה שקטה, מחושבת, זהירה ובעלת טאקט, היא חשבה כמו אישה והשתמשה בחולשה הנשית שלה ובנטייה הטבעית של גברים לגונן על נשים חלשות כנשק כדי לזכות בלב בעלה ולהציל את עמה, אסתר היא האישה הצדיקה הגדולה של העם היהודי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.