יום שני, 28 במאי 2018

כלא

בסין כולאים אנשים ללא משפט, רק על חשד, ומעבידים אותם בפרך במפעלי ייצור בתוך הכלא, מעבידים אותם 15 שעות ביום, כל יום, ללא הפסקה וללא אפשרות ללכת לשירותים, עם אוכל גרוע ומעט מדי, אפילו חיות משק מקבלות יחס טוב יותר מאסירים סיניים, ואם מישהו לא רוצה לעבוד אז מענים אותו בכל מיני שיטות. סין היא גם רוצחת האסירים הגדולה בעולם, אסירים על רקע דתי כמו הפאלון גונג שמחסלים אותם כדי למכור את האיברים שלהם, סין גם מוציאה להורג סוחרי סמים. סין היא אחת המדינות האכזריות ביותר בעולם.
וארה"ב לא בהרבה טובה ממנה. בארה"ב יש את כמות האסירים הגדולה בעולם ואחוז האסירים הגבוה ביותר יחסית לאוכלוסיה, החוקים הם חוקים אכזריים והמאסרים ממושכים, לארה"ב יש גם משטרה אלימה מאוד, בארה"ב מענים אנשים (בידוד) או שולחים אזרחים למתקנים פסיכיאטריים סגורים שהמצב שם הרבה פעמים גרוע יותר מבתי הכלא, בנוסף ארה"ב משתמשת בהשפלות מיניות לגבי עצורים ואסירים. ואסירים לשעבר מתקשים לחזור לשגרה בגלל שהתמונות שלהם מפורסמות באינטרנט ויש על אסירים לשעבר פיקוח מחמיר מצד הרשויות ומקומות עבודה לא מעסיקים אותם בגלל עבר פלילי.

 אז למה אסור להעביד אסירים שהם אזרחי המדינה?
מפני שזה יהווה תמריץ למערכת המשפטית להמציא חוקים ולהחמיר חוקים, ולהאריך את תקופות המאסר.
כי ברגע שעושים כסף מאנשים כלואים יש אינטרס להכניס כמה שיותר אזרחים לכלא עבור רווחים. וזה כלל לא משנה אם בתי הכלא פרטיים כמו בארה"ב או ממשלתיים כמו בסין. כשיש רווחים מאסירים יש אינטרס להכניס כמה שיותר אזרחים לכלא.
ואז אנחנו יוצרים מדינה דיקטטורית. זאת הסיבה למה אסור להעביד אסירים. אם אנשים נמצאים בכלא מי שאשם הוא לא רק העבריין, למדינה יש אחריות כי אם המדינה היתה דואגת לו ללימודים ופרנסה ומחנכת אותו להיות איש מוסרי אז הוא לא היה מוצא את עצמו בכלא. ולא רק המדינה אשמה גם ההורים והחברה כולה אשמה, אנחנו כולנו נכשלנו לייצר אזרחים טובים ולכן על החברה לשלם על כשלונה בכך שיש פורעי חוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.