יום שני, 27 בפברואר 2017

מזונות

פורסם מכתב ההתאבדות של חנן דדון ז"ל.
בעל תפקיד בכיר בכוחות הביטחון וההצלה התאבד לפני כמה חודשים לאחר שיחת גישור שבה נאמר לו כי ייאלץ ככל הנראה לשלם יותר מסך כל משכורתו בדמי מזונות עבור אשתו לשעבר ושלושת ילדיו, ובהשתתפות בהוצאות שונות של האישה. כך נודע לערוץ 7.
המנוח הרוויח בין 9,000 ל-11,000 ש"ח לחודש. "הסכומים שהיה נאלץ לשלם (14 אלף שקל בחודש) היו מביאים אותו לפת לחם", אמרה לערוץ 7 אישה המקורבת למנוח. בנוסף, הוברר לו כי בהעדר הסכמה מאשתו, לא יקבל משמורת משותפת על הילדים.
אל כל זה התווספה סערת נפש עזה סביב נסיבות הפרידה מהאישה, שהיתה "אהבת חייו" כדברי המקורבת, והמחשבה על כך שילדיו יגדלו לצד גבר זר.
דדון, פרמדיק ששירת במילואים ביחידה 669, היה גם דובר מד"א של מרחב נגב. "הוא טיפל בשלושת ילדיו, בישל, רחץ, האכיל, לימד וטייל", כתבה ארליך. "אבל תהליך גירושים סוער הוביל אותו לייאוש. ההחלטה על ההתאבדות לא התקבלה ברגע אחד. אחרי מותו התברר כי שבועיים קודם לכן ניסח צוואה מפורטת שבה הבהיר כי בכוונתו לשים קץ לחייו".
"שלום לכולם", כתב במכתב שנמצא בכיסו. "היום הבנתי כי אין ערך לחיים. החיים שלי לא שווים כלום. לא משנה מה אני שווה, הגירושין יביאו אותי לפת לחם (...) איך אשאר עם חובות ואשלם מזונות של 14 אלף שקל בחודש? איך אעבוד בשתי עבודות ולא אוכל להסתכל על הילדים שלי בעיניים? אני אמור להתחיל בדרך חדשה בחיים ולהתחיל ב־15 לחודש תהליך הכשרה לעוזר רופא. מה הטעם בלעבוד ולעשות משהו עם עצמי אם בסופו של דבר לא יהיה לי לחם ומרגרינה ואגור אצל אבא שלי? 12 שנות נישואין מסתכמות בזה שהחוק המעוות שלנו במדינה נותן לנשים כוח מוגזם. מוגזם מדי. (...) איפה הצדק? מבקש שמכתב זה יעבור לחבר כנסת כלשהו שירים את הכפפה. הגברים אינם זבל במדינה וצריך להיות צדק".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.