יום ראשון, 9 באוקטובר 2022

הכל הוא שקר מלבד הטבע

 הכל הוא שקר מלבד הטבע, כך אמרתי לפני שבוע ועל כך מישהי הגיבה בכך שאמרה שהטבע הוא לא מקום נוח לבני אדם. אבל כשאני דיברתי על הטבע לא התכוונתי למקומו של האדם בטבע אלא לטבע בזכות עצמו ולערך שיש לו בזכות עצמו ולא הערך שהוא מקבל מאיתנו על פי כמה הוא שימושי עבורנו, אני דיברתי על הטבע בתור החיים על הפלנטה נטול קיום אנושי כלשהו.

כי הרי הומו ספיינס קיומו הוא כמאה אלף שנים בלבד שהוא חלקיק שניה בתולדות כדור הארץ.
הכל שקר מלבד הטבע הכוונה היא לכל הדברים הלא טבעיים שהאדם יצר, כל הזיופים המלאכותיים, כל המוסדות החברתיים שלטוניים כספיים טכנולוגיים החולניים והמעוותים מעשי ידי האדם, כל הפשעים האקולוגיים של האדם.
האדם בניגוד לדעה המקובלת הוא לא הצלחה, מכיוון שבטבע הצלחה נמדדת במיליוני השנים שמין שורד, ואין לצפות שנים רבות לקיומו בדרך בה הוא מתנהל כרגע.
כל מה שניתן לקוות הוא שהוא ישמיד את עצמו לפני שיהרוס את החיים כולם על פני הפלנטה, כי גורלו שלו כבר כמעט נחרץ, כבר עברנו את נקודת האל חזור מבחינת ההרס האקולוגי.
הכל הוא שקר מלבד הטבע, זהו משפט שאין לו שום נגיעה לנוחיותו של האדם לחיות בטבע, זהו משפט שמדבר אך ורק על חשיבותם של החיים על פני הפלנטה, על שימורם של מיליוני האורגניזמים החיים על כוכב זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.