יום שבת, 8 באוגוסט 2020

טוטליטריזם לרגע: יש לחדול מהליברליות ולהשליט משטר צבאי ומיד.

 

טוטליטריזם לרגע: יש לחדול מהליברליות ולהשליט משטר צבאי ומיד.
אם כל אזרחי ישראל היו עוטים מסיכות, שומרים על ריחוק חברתי ומקפידים על ניקיון אישי כנדרש, וכל זאת בחללים סגורים ובחוץ, הקורונה הייתה נעלמת בתוך שלושה שבועות. כל הדיבורים האחרים הם פטפוטי סרק שעוסקים בסובב את המגיפה ולא בליבת המגיפה. למעשה, כל הפעולות וההחלטות האחרות הסובבות את הקורונה נעשות בגלל העובדה הבסיסית שכ־70% מעם ישראל אינם ממושמעים ואינם מבצעים את הנדרש.
אין צורך במטות מיוחדים, בוועדות בין־משרדיות ובפרויקטורים שיגאלו את עם ישראל מהקורונה. אין צורך באלופים במיל’ ואין צורך במנהלי בתי חולים לשעבר. כי הסוגיה היא משמעתית ותו לא. כשאתה מסתובב ברחובות תל אביב ובערים אחרות, אתה רואה ארבע קטגוריות של משמעת. כ־30% מהאוכלוסייה עוטים מסיכות כנדרש (זו אכן התקדמות לעומת העבר, שנובעת מהפחד מהמחלה). כ־20% מהאוכלוסייה עוטים מסיכות “מתחת לאף" 20% נוספים עוטים מסיכה כדי לשמור ש”הגרוגרת לא תצטנן” ונמצאים בכוננות שוטר: יראו שוטר - יעלו את המסיכה לפנים. וכ־30% אינם עוטים מסיכה כלל. בתוך אלה שאינם עוטים מסיכה כלל נמצאים כ־5% שהם ספורטאים שמהווים “ממטרות של וירוס הקורונה” ברחובות, בגלל הנשיפות החזקות שנובעות מהמאמץ בריצה. כשמעירים להם, הם טוענים שלספורטאי מותר שלא לעטות מסיכה, והם צודקים לצערי. המסקנה מהמספרים האלה היא שכ־70% מהאוכלוסייה אינם עוטים מסיכות ונוהגים בבהמיות, ללא סולידריות, ללא שכל, ללא אכפתיות כלפי האחר וברוע לב.
ואני אומר שוב: אם נפעיל משמעת קשה, המחלה תיעלם בתוך שלושה שבועות וכמוה גם ייעצר המשבר הכלכלי. כאשר הגענו לכמה עשרות נדבקים ביממה, פתחנו את המשק בלחץ התקשורת, אנשי העסקים, האמנים, בעלי האולמות ועוד. פתחנו ואמרנו כי עכשיו האחריות שלא לחזור לגל קורונה נוסף עוברת לפרט, לאזרח הבודד. אמרנו שעל האזרחים לעטות מסיכות, לשמור על ריחוק חברתי ולשמור על ניקיון אישי. רוב האזרחים לא נטלו אחריות, והיום הגענו לנקודת ההתחלה, בשיא הקורונה.
רוני נומה, רוני גמזו גבי ברבש ואחרים, לא יצליחו לגרום לכך שהאזרחים יהיו יותר ממושמעים. הפתרון הוא פשוט ונקרא בסגנון הצבאי: “פטיש חמישה קילו”. אנחנו בסכנה גדולה לעצם הקיום. לכן יש לחדול מהליברליות ויש להשליט משטר צבאי ומיד. יש לגייס את הצבא, המוסד והשב”כ על מנת שיסייעו למשטרה באכיפת עטיית המסיכות, הריחוק החברתי והניקיון האישי. הלאה הדמוקרטיה לעם הלא ממושמע שלנו, הביאו “טוטליטריזם לרגע”.
כצעד משלים הייתי סוגר את התקשורת לשלושה שבועות כדי שלא יסיתו להפגנה בכיכרות ולא יביאו דעות של פרופסורים הזויים שאומרים כי הקורונה היא כלום. יש להתייחס לכל אדם כאילו הוא “ממטרה פוטנציאלית של וירוס הקורונה” כשהמטרה היא “לסגור את הממטרות”.
הכותב הוא תא"ל במיל', מהנדס תעשייה וניהול וחבר בעמותת “מבטחי ישראל".
 
 
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.