יום ראשון, 25 בנובמבר 2018

מטמורפוזות מאת אובידיוס

הייתי בדעה שיש לצמצם סיפורי פנטזיה לילדים כדי שיצאו מבוגרים בעלי שכל ישר, אבל כעת סיימתי לקרוא את מטמורפוזות מאת אובידיוס, ואיזו קריאה נפלאה, חבל שאין תרגום חדש בעברית ובפרוזה של ספר זה, שהוא כמו אנציקלופדיה למיתולוגיה היוונית, שבו בני תמותה תמיד נענשים על ידי האלים והופכים להיות חיות צמחים ואף אבנים.
לפעמים בני התמותה נענשים בלי סיבה מוצדקת פשוט מתוך גחמה או נקמנות האלים, מה גם שהאלים היווניים לא עולים במוסריותם על בני התמותה ורק יש להם כוחות גדולים יותר. המסר של הספר הוא שאל לאדם לומר שהוא גדול מהאלים או משתווה להם, דבר זה יביא עונש מהאלים על היומרנות והחוצפה, לא תמיד רק בגלל שהם פגעו בכבודם של האלים אלא גם בגלל שהאלים עצמם צריכים להראות לאלים האחרים שאין מצב שבן תמותה פוגע בכבודם והוא לא נענש.
אך אנשים נהפכים לחיות צמחים וסלעים או לחיות דימיוניות ואפילו לכוכבים ולאלים גם בגלל רחמיהם של האלים או מתנתם ואהבתם, אחרי מותם של בני התמותה או בזמן התאבדותם.
בסך הכל ממליץ בחום בתור קריאה לילדים וגם לאנשים מבוגרים שמתעניינים במיתולוגיה היוונית, אני מקווה שמישהו בקרוב יתרגם ספר זה לעברית בפרוזה, הנאה צרופה.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.